Avea Logosu

Avea Hakkında

2004 yılında kurulan Avea bugün Türkiye’nin en dinamik ve yenilikçi GSM şirketidir. 2015 yılı ikinci çeyreği itibariyle 16.7 milyon aboneye sahip olan Avea’nın vizyonu; abonelerinin öncelikli ihtiyaçları ve bu ihtiyaçlara sunulan uygun ve yenilikçi çözümler çerçevesinde belirlenmiştir. Yeni nesil şebekesi ile Türkiye nüfusunun %98'ine ulaşan şirket, "Avea" markası ile hem kurumsal hem de bireysel alanlarda verdiği hizmetlerle hızla büyümektedir.

Önemli yatırımlara imza atan Avea’nın başlıca yatırım alanları teknoloji, yönetim ve altyapı olarak öne çıkmaktadır. 205 ülkede 690 operatörle uluslararası dolaşım anlaşması bulunan Avea, uluslararası dolaşım ortaklıklarını artırmaya devam etmektedir. Avea, "Türkiye'nin "en beğenilen ve tercih edilen" mobil iletişim şirketi olmak" vizyonu ile müşterilerine son teknolojinin yanı sıra yenilikçi ve kaliteli hizmet sunmaktadır.

TARİHÇE

TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş., Türk Telekom'un GSM Operatörü Aycell'in, %51 İş Bankası Grubu ve %49 TİM ortaklığı ile kurulmuş olan İş-TİM ile birleşmesi sonucu, 19 Şubat 2004 tarihinde resmen kurulmuştur.

Birleşmeden sonra Aria ve Aycell markalarının TT&TİM çatısı altında devam ettiği kısa bir süreç yaşanmıştır. 23 Haziran 2004 tarihi itibariyle ise birleşmeden doğan sinerjinin ifade edildiği yepyeni "Avea" markası, bu iki markayı temsilen piyasaya sunulmuştur. 15 Ekim 2004 tarihi itibariyle "TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş" ticari unvanı "Avea İletişim Hizmetleri A.Ş." olarak değişmiştir.

GSM sektörünün en genç, dinamik ve alternatif operatörü olan Avea, Türkiye GSM pazarına ciddi bir rekabet ortamı getirmiştir. Türk Telekom'un %55 oranındaki hissesinin özelleştirme süreci Kasım 2005 itibariyle tamamlanmış, özelleştirme sonunda, Oger Telecom Türk Telekom'un %55 hissesine sahip olmuştur. Türk Telekom Avea’nın %100 hissesine sahiptir.

Güncelleme tarihi: 07.08.2015

X